1. Babcia z Piekła Rodem i Pandemia

1.
02.05.2020

"Ech... (wołam), młodość uciekła mi zbyt szybko!
Wyrwała mi się z rak, nie zdążyłam jej zatrzymać!
Szkoda...
Wtem jakiś koleś otwiera nieba bramy.
„Hej kobieto,to od ciebie zależy żebyś zobaczyła ze jesteś wciąż  młoda…"



Babcia z Piekła Rodem przedstawia się.

Hej,
To ja. Mam na imię Ala.
Urodziłam się w Warszawie. Tam też urodziła się trójka moich dzieci (dwie urocze kobietki i dżentelmen).

Po różnych splotach życiowych wydarzeń,  mieszkam od kilkunastu lat w Anglii.
Tutaj też urodziły się moje dwa cudne malutkie chłopczyki-wnuki.
Niedawno ostanie moje dziecko wyfrunęło z gniazda.

Dwa lata temu wyprowadziłam się z Londynu do typowego angielskiego miasteczka. I powiem...ze jest cudowne. Zwłaszcza park (rezerwat) zdobył moje serce.
Uwielbiam chodzić na długie spacer. Nawet kilka godzin (i nie ważne, ze potem mam nogi w d...:).
Na dokładkę mogę obserwować przyrodę i mam wiele z tego radości . 

Kto mnie zna, to wie ze bardzo kocham zwierzęta-wszystkie (oprócz robali i pająków!). I mam w swoim magicznym domku dwa kotki-Coco i Charlie. J

O napisaniu blogu o nas, babciach 50+ myślałam już dawno. Tylko jakoś nie było czasu się tym zająć.

A przyszło mi to do głowy, kiedy zaczęłam skupiona słuchać i patrzyć na moje koleżanki. Większość   z nas uważa się za stare i nieatrakcyjne - a babcia to wciąż piękna i młoda kobieta. 

Tylko musimy to z siebie wydobyć.

Kiedyś mądry człowiek powiedział, że „w kwiatach najpiękniejszą jest faza ostatnia”...




Babcia z Piekła Rodem i Pandemia.

     
To nie miało się tak właśnie zaczynać.
Wstęp do bloga miał wyglądać inaczej- miał być zupełnie  innej treści.

Ale cóż, życie jak zwykle pisze swój scenariusz a większość z nas mieli zupełnie inne plany.
To co się wydarzyło, zatrzymało i zaskoczyło nas.
Czuje się, jak zatrzymana w kadrze" Matrix".
Część z nas  jest sama w domu (totalnie Ty i Twój telefon telewizor czy laptop), a część z druga połówka (czy pasuje czy nie) albo z wieloma członkami rodziny.

To jest dla nas nowe. Zupełnie nowe. Jak na filmie.
Aczkolwiek właśnie  my, nasze pokolenie powinno być przyzwyczajone do zmian, przewrotów i przeżywania wielkich światowych wydarzeń.

To na naszych oczach wtargnęły do domu lodówki telewizory a potem jeszcze kolorowe telewizory a potem jeszcze w nich kilkadziesiąt programów!
To na naszych oczach powstała Solidarność i  były walki uliczne.
Komunizm przeistoczył się w kapitalizm, runął mur berliński i runęło imperium ZSRR (aczkolwiek nad tym bym się zastanowiła, bo czasem mi się wydaje, ze runęła tylko nazwa...).

A potem ruszyła lawina rożnych dziwnych rzeczy (czasem mi się wydawało, ze jestem na innej planecie) gdzie traciłyśmy swój spokój i bezpieczeństwo. 
A w miedzy czasie...
Dorastałyśmy.
Kształciłyśmy się (mam na myśli szkołę ale i nasza osobowość) ażeby w końcu założyć rodzinę i urodzić dzieci (czasem wbrew sobie a podążając za oczekiwaniami naszej rodziny).

My tylko wiemy ile kosztowało nas zbudowanie wzorcowej rodziny (bo tego od nas wymagano).
To my, zmagając się z codziennością domowa, zmagałyśmy się z niecodziennymi przeciwnościami.
A  nasi rodzice  byli już spokojni . Ich córeczki mają swoje domostwo i swoich królewiczów.
I żyły długo i szczęśliwie...?

No nie za bardzo. 
Okazało się bowiem, że na świat przyszło pokolenie buntowniczek.
    
I zaczęły się rozstania i rozwody. A dlaczego?

A dlatego, że my nie chciałyśmy tkwić w chorych związkach –tak jak niektóre nasze mamy, babcie, ciocie, siostry, sąsiadki...
Nam nie dawano szansy kariery,my byłyśmy od garów i chowania dzieci. 
A my chciałyśmy mieć swoje zdanie, swoją przestrzeń- my chciałyśmy się rozwijać!
My byłyśmy ambitne, chciałyśmy partnerskich związków- a jeśli nam tego nie dano, to znajdowałyśmy w sobie siłę żeby o siebie walczyć!

Kto nie żył w tych czasach, to nie wie że większą część naszych mam nie wspierała nas w tym- byłyśmy same ze swoimi wojnami.
Takie czasy.

 A my nauczone na błędach naszych rodziców, staramy się być z dziećmi na dobre i na złe.

 Pewnie się zastanawiacie, do czego dąży ta kobieta?
 A do tego moje drogie, że to o nas jest hasło "co nas nie zabije...".
 Kto jak nie my?
 Teraz, po raz kolejny mamy wyzwanie-przetrwać!

Dbajmy o siebie, wzmacniajmy się czym się da, pijmy koniaczek na lepsze krążenie😁.

A najważniejsze - nie bójmy się!

Powinniśmy właśnie teraz tworzyć rzeczy, na co nie miałyśmy czasu przedtem (bo potem też możemy nie mieć). Organizujmy sobie randki z mężami (np kolacja przy świecach a potem...same już wiecie)-jeśli oczywiście na to zasługują :).
Mile widziane kąpiele odprężające ze świecami i olejkami eterycznymi (możemy zrobić to sobie same i pewnie poświecę na to jakiś wpis).
Przemeblujmy mieszkanie, róbmy sobie maseczki na twarz (nie mylić z maseczkami ochronnymi:).

No dobra,a o czym ja tu będę pisać?
A o nas, babciach- kobietach.
Ale  nie o tym, jak być cool babcia. I też nie o tym jak wychowywać wnusie – bo to zostawmy ich rodzicom, którzy są bardziej dostosowani do tych czasów.
 My już swoje zrobiłyśmy .

Ale ten blog mogą przeczytać też nasze córki (ogólnie nasze dzieci) - żeby zobaczyły nas w innym świetle, żeby nas lepiej rozumiały.

Teraz jest czas dla nas. Czas, żeby zadbać o swoje zmęczone ciało, ale też i dusze.
Jeszcze jesteśmy młode i seksowne- tylko czasem musimy sobie to uświadomić.

Ale o tym w następnym wpisie.

               

Pozdrawiam,
Babcia z Piekła Rodem
BzPR


       
                                                                 

Komentarze

  1. Znam Cie ..."zakochalam" sie w Tobie juz dawno !! Oooj pamietam jak dzis:) Najpierw usmiech pieeeekny usmiech cieply serdeczny, potem reszta Ciebie .. piekna inteligentna ciekawa wszystkiego gadula....:) uzaleznilas mnie wtedy od siebie!!!!:) kochalam nasze codzienne rozmowy!!
    Nasze drogi sie rozeszly...wyjechalas ale wiesz co?? ..niema dnia bym nie myslala o tobie kochana:) noooo;)
    gdy chce mi sie kawy czy mam ochote na lampke wina usmiecham sie do siebie I w glowie jestes Ty a juz napewno jak mijam jakiegos kotka kazdego dnia to tak... MISS You sooooo much !!! BARDZO BARDZO! TWOJE PIEKNE SERDUCHO do zwierzakow do ludzi bezcenne kochana!;)
    Dziekuje ze Jestes!
    Czekam na wiecej:)😊😙✌

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piekna opinia od pieknej osoby! Dziekuje i bardzo miss you:)

      Usuń
  2. Piękne slowa ! Jakby wyjęte z mojej glowy ! Z niecierpliwością czekam na dalsze wpisy i trzymam mocno kciuki za Ciebie i Twoje plany na przyszłość 👍Jesteś mega babka 💓

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze bylas przychylna mi osoba za co slicznie dziekuje! Serdecznie pozdrawiam i sciskam :)

      Usuń
  3. Super babciu z piekła rodem, fajnie napisane, tak trzymaj, pzdr 👍💋❤️💪😛❤️💋👍💪

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziekuje za te opinie-szkoda tylko.ze nie wiem komu:)

      Usuń
  4. U. Znamy się wiele lat i zawsze myślałam o tobie jak o bratniej duszy i artystce. Masz tak wiele talentów a dodatkowo los nie poskąpił ci urody!
    Dobrze, że zaczęłaś pisać bloga, bo spełniasz się również w tej dziedzinie. Powodzenia i życzę weny twórczej!. ����

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uleczka,dziekuje Ci bardzoooo! To takie slodkie co napisalas:)
      Pozdrawiam kochani!

      Usuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. Mądre i piękne słowa. Dobrze się je czyta, bo budują naszą samoocenę.Możemy wszystko niezależnie od wieku. Dzięki tak trzymać,, babuniu,,

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Blog dla kobiet 40+

Zastanawiasz się, jak zadbać o ciało i ducha po czterdziestce? Chcesz wiedzieć, jak być szczęśliwą, atrakcyjną i spełnioną kobietą, w pełni świadomą swojej wartości? Babcia z piekła rodem to jedyny w swoim rodzaju blog, który został stworzony specjalnie dla kobiet 40+ oraz wszystkich tych pań, które pragną cieszyć się życiem w każdym wieku. Znajdziesz w nim odpowiedzi na wiele nurtujących Cię pytań, nie tylko tych związanych z tematyką urody oraz wizerunku. Czeka tu na Ciebie mnóstwo interesujących przepisów kulinarnych, wskazówek dotyczących naturalnej pielęgnacji ciała, a także wartościowych porad z zakresu zdrowego trybu życia i dbania o siebie. Ten wyjątkowy serwis poradnikowy dla kobiet doda Ci motywacji do działania na każdy dzień, ułatwi zmianę niewłaściwych nawyków i sprawi, że na nowo spojrzysz na otaczającą Cię rzeczywistość. Dzięki niemu znajdziesz sens egzystencji i nauczysz się cieszyć codziennością, kiedy wszystkie dni wyglądają tak samo.

Babcia z piekła rodem – to miejsce dla każdej z nas!

Chcesz wprowadzić jakieś zmiany w swoim dotychczasowym życiu? Szukasz inspiracji i pozytywnej energii, które pozwolą Ci w końcu odnaleźć Twoją prawdziwą pasję? Babcia z piekła rodem to blog tworzony przez energetyczną artystkę, która doskonale wie, jak poradzić sobie z upływającym czasem, by zachować młody umysł, ciało i ducha. Jeszcze kilka lat temu kobiety po czterdziestce były praktycznie niezauważane. A przecież one też pracują, wychowują dzieci i pragną jak najlepiej czuć się w swojej własnej skórze. Jeśli Ty też tak uważasz – koniecznie dołącz do nas i bądź szczęśliwa bez względu na metrykę! Miłej lektury!

Blog lifestylowy dla kobiet